Van shoepolish tot footpolish - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu Van shoepolish tot footpolish - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Van shoepolish tot footpolish

Blijf op de hoogte en volg Mar

30 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Cass Lake

Het is inmiddels donderdag 30 oktober en we zijn sinds 12.00 uur vanmiddag in Pensacola Beach Florida. Het was maar 3 uurtjes rijden en tis hier heerlijk. We hebben voor t eerst n hele middag genikst en van de zon genoten bij ons prive zwembad, er zijn bijna geen andere gasten en er zijn 2 zwembaden.
Wat wij allemaal uitgespookt hebben in New Orleans (Nawlins voor de locals)? Ik zal het je vertellen. Dinsdagavond zijn we naar Bourbonstreet gegaan, bedenk Bealstreet in Memphis en dan in 10 voud. Kroegen, clubs, restaurants noem maar op. Straatoptredens en overal spelen live bands. Echt geweldig. Ook hier loopt iedereen met drank op straat en zijn de straten afgesloten en overal is politie! Ook loop je met t drankje van de ene zaak binnen bij de ander en niemand kijkt er vreemd van op. Tijdens t slenteren komt er n man naar Ger en zegt wat heb je mooie schoenen. Nou zijn wij wel wat gewend door t reizen maar deze was zo geraffineerd, die zagen wij niet aankomen. Oh, zegt de geslepene, er zit n vlekje op en meteen begint ie met n doekje te poetsen. Das dan 6 dollar zegt de grapjas, wij moesten er wel om lachen en hebben m er 3 gegeven. We hebben n heerlijke avond gehad. Donderdag vroeg uit de veren en klaar voor n dagje stevig wandelen door de stad. We wilden n tocht met de hop on/hop off bus maar dat bleek 38 $ pp te kosten dus zijn we begonnen met n wandeling naar de rivier. Daar ging n ferry naar de overkant en terug, dus dat leek ons wel wat al was t maar om mooie foto's te maken. In de wachtruimte zat 1 zwartman en die zei dat hij mn schoenen zo mooi vond. Nou heb ik n paar zeer oude, slecht uitziende Teva's dus ik was nogal verbaasd. Zit er ook n voetbed in, vroeg de uiterst vriendelijke meneer. Dus ik doe mn schoen uit en laat t zien. Kom eens met je voet zegt hij (nou had ik n rokje aan dus das zeer ongemakkelijk als je je been omhoog moet doen). Begint hij te vertellen dat hij voetreflexoloog is en laat meteen op mijn voet waar elke beweging voor dient en waar t goed voor is. Its all in line, zei hij tevreden tegen Ger. Come and sit down en hij pakt meteen n tube creme en begint me n heerlijke voetmassage te geven. Welja dacht ik dat heb ik weer. Ger zegt nog dan betalen wij zn overtocht wel! Toen hij klaar was met beide voeten en bedenk de ongemakkelijke houding van mij met mn korte rokje en de vele omstanders, zei hij heel charmant ik zal je mn kaarje geven. En toen viel t kwartje bij naieve Marry, er stond op n vodje Donald en zn email en.........10$! Toen de centen in zn zak waren verdwenen ging hij weg. Wij hebben ook hier smakelijk om gelachen, t was n schat. Oh ja t belangrijkste vergeet ik nog toen hij klaar was kuste hij de onderkant van allebei mn voeten. Nou dat heeft Gerry nog noooooooooooooit gedaan.
Op wolkjes vervolgde ik mn ontdekkingstocht. Via Jackson Square de St. Louis kathedraal naar de French Quarter met de market. Koffie en beignets om de motor op gang te houden en n half uurtje op n bankje in t park mensen kijken en naar de jazzoptredens luisteren. De avond hebben wij wederom besteed in de kroegjes met de vele heerlijke optredens.
Vanochtend om 8 uur vertrokken en naar de Wetlands gereden om de Mississippi vaarwel te zwaaien en toen zoals mijn intro al verklapte richting Pensacola. Zo meteen gaan we eens kijken hoe die Floridianen hun avond vol krijgen.
God bless America en de zon in t bijzonder

  • 31 Oktober 2014 - 07:03

    Manon:

    hahaha...superverhalen...vooral van die voetmassage. xxx

  • 31 Oktober 2014 - 07:39

    Nellie:

    Wat een verhaal weer, GEWELDIG!! Zou alle verhalen bij elkaar binden, en een boek van laten maken, moet je eens zien hoe dat gaat lopen.
    En......................Ger al je voeten gekust, ha ha. Nog veel plezier, en vandaag Haloween!! Toch??

  • 31 Oktober 2014 - 09:02

    Larry:

    Schitterend blog, Marian, erg leuk om te lezen allemaal! :-)

  • 31 Oktober 2014 - 09:22

    Aron En Nelleke Gaiser:

    Geweldig, dit verslag weer en in het bijzonder het verhaal over de voetmassage. Heerlijk, ik kan me voorstellen dat je hebt zitten genieten. En nu maar hopen dat Gerry goed opgelet heeft, zodat hij je thuis ook eens kan verwennen met zo'n massage! En dan die kus op de onderkant van je beide voeten! Ik zie het helemaal voor me/1

  • 31 Oktober 2014 - 10:18

    Esther Wander:

    Hoi! Wat een fantastische reis maken jullie! Het enthousiasme is voelbaar door de woorden heen! Geweldig leuk om zo mee te kunnen lezen. Geniet nog lekker verder van wat dit prachtige land jullie te bieden heeft! Heeeel veeeeeel plezier!! Xxxxx

  • 31 Oktober 2014 - 11:23

    Connie:

    Wat kan je het toch leuk vertellen ik heb er weer van genoten.
    Geniet nog de laatste dagen.dikke kus van ons.

  • 01 November 2014 - 07:36

    Eline Pomp:

    Hilarisch. Zie het helemaal voor me. New Orleans trekt mij ook aan met al die muziek en ik denk Jan ook.
    Geniet lekker en ben weer benieuwd naar jullie volgende avontuur. Mooie foto's weer op FB . Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cass Lake

Musical touring USA

Begin

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

From Motown to Home town

03 November 2014

Trails, trails, trails.

02 November 2014

Van beachwaves en halloweenbabes

30 Oktober 2014

Van shoepolish tot footpolish

28 Oktober 2014

Vieze stegen en mooie wegen
Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 36377

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: