Strandje, zonnetje en meer zomerse verhalen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mar Mout - WaarBenJij.nu Strandje, zonnetje en meer zomerse verhalen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Strandje, zonnetje en meer zomerse verhalen

Blijf op de hoogte en volg Mar

28 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Zo inmiddels is het alweer woensdag. We zitten al bijna op de helft van deze overweldigende reis.
Gisteren zijn we begonnen aan de rit tussen Hue en Hoi An. Het was maar een kort tripje, maar dat hebben we onderbroken door een paar stops. Een ervan waren The Marble Mountains. Te beginnen met een stikdonkere grot, hier en daar bijgelicht door een mager peertje. Trapjes op en af, bedenk donker, nat en glibberig. En door de hoge vochtigheid, zweet je je het ongans!! Soms kruip, sluip door nauw smalle gangen en dan kwam je ineens in een super grote zaal, waar het stikte van de vleermuizen. En dan kon je nog met een supermoderne lift naar boven waar je nog eens 5 grotten en 3 pagodes kon bewonderen. Ook dat hebben we nog gedaan (op de grotten na dan want 1 vonden we voor 1 dag meer dan genoeg).
Hoi An is een prachtig klein stadje met een hele relaxt sfeertje. Je voelt dat meteen als je de straat oploopt. Bij binnenkomst viel ons allen meteen op dat dit hotel een zwembad heeft. Na de kamerverdeling zijn we eerst met de pendelbus richting centrum getogen, na wat rond gewandeld te hebben en de plaatselijke middenstand te hebben bekeken zochten de mannen een leuk restaurantje uit. Dat bleek later niet zo goed uit te pakken voor moi, want na het eten van een paar vegetarische baggervette springrolls bleken die niet zo goed te vallen. Wij togen terug naar het hotel en Gerrry en ik zijn gelijk het bad onveilig gaan maken en na wat baantjes liet ook Jan zich zien voor wat gespetter en geplons. Dat was erg verkwikkend. Maar een uur of 2 later net voor we weer met de shuttlebus richting centrum gingen voelde ik me niet ze lekker. Misselijk!!
Maar omdat er precies die avond een feest was (overal brandende lampionnen i.v.m. volle maan) besloot ik toch de gok te wagen. Het was echt een feeëriek gezicht. Bij het water verkochten mensen kleine papieren bakjes met een kaarsje erin (1 dollar en er viel dit keer niet af te dingen) die laat je dan vervolgens in het water zakken en stel je voor, honderden van die bakjes in een stikdonker dorp op het water. Echt prachtig, maar inmiddels had ik zware maagkrampen gekregen, dus besloten Ger en ik terug te gaan (met pijn in t hart)!! En toen werd het een lange avond en nacht. Vervolgens heb ik de hele avond en nacht overgegeven en ben ik aan de diarree geweest, een voedselvergiftiging dus. Ik kan me niet herrinneren wanneer ik zo ziek ben geweest. In middels is het woensdagmiddag en heb ik net een kopje bouillon gemaakt en opgedronken. Ik hoop dat het vanan nu een stuk beter zal gaan. Vanavond maar eens kijken wat er op het menu staat. Vanochtend zijn Jan en Elly met de fiets op peddel gegaan en zijn Gerry en ik met de fiets naar Hoi An geweest. Ger is momenteel met de fiets naar het strand om wat zand te verzamelen voor zn inmiddels beruchte zandcollectie. Als hij terugkomt gaan we even zn slippers ophalen, die heeft hij vanochtend besteld. Die worden volledig op maat gemaakt in pak m beet n uurtje of 6 voor maar 15 dollar.
Morgenochtend hebben we nog wat uurtjes in Hoi An en morgenmiddag vliegen we naar Ho Chi Min City, de laatste stop in Vietnam.
Wat een prachtig land en wat een prachtige mensen, het moest alleen niet zo warm zijn hier!!

  • 28 November 2012 - 10:09

    Aron En Nelleke:

    Hoi wat een vervelend bericht dat je ziek geworden bent, zo'n hele nacht braken hakt er wel in hoor. Het is zo moeilijk om in te schatten wat er gevaarlijk is om te eten en wat niet. Wij wensen je veel sterkte en zijn heel benieuwd naar de slippers van Ger. Vraagje: waarom heb jij ze niet besteld? Wel veel foto's maken hoor, want ik wil nog een life-reisverslag van jullie als je weer thuis bent.Dikke kus van ons

  • 28 November 2012 - 17:28

    Connie:

    Wat naar om te lezen dat je zo ziek bent geweest, ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent.
    Dit is nooit zo leuk om mee te maken als je met vakantie ben.
    Maar ik begrijp dat jullie wel genieten van de mooie omgeving en de hartelijke bevolking.
    Een goede reis morgen en geniet nog even van Vietnam.
    Groeten van Theo,dikke knuffel van Pommel en een veel liefs van mij.

  • 28 November 2012 - 23:12

    Eline Pomp:

    Hallo lui, ben blij om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben. Ondanks het ziek zijn van Marian.
    Ik heb ook de fotos bewonderd op facebook. Mooie fotos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 36378

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: