Van de blues tot blue suede shoes - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu Van de blues tot blue suede shoes - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Van de blues tot blue suede shoes

Blijf op de hoogte en volg Mar

26 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Cass Lake

Hoi allemaal, zaterdag vandaag en wat zijn we weer bezig geweest de afgelopen 24 uur.
Gisterenavond zijn we dus naar Bealestraat gegaan. Adres in de TomTom en karren maar, toch wel 25 km rijden hoor. Zit je in n buitenwijk, tja tis n grote stad Memphis. Maar Gerry reed weer soepeltjes over alle highways and byways en zo kwamen we bij n aantal parkeerterreinen. Je betaald er 10 $. Wil je dichterbij parkeren betaal je 20 $. t Was n wippie naar Bealestraat. Die straat is afgesloten aan beide kanten door hekken met daarachter aan elke kant 3 politiewagens. Dus je kan constant oversteken en we zagen n aantal donkere jongens super capriolen uithalen. Handstandoverslag, radslag, flikflak noem maar op. Aan beide kanten van de straat alleen maar restaurantjes en bluescafe's. Bij sommige moet je entree betalen bij sommige niet.
Op elk vrij stukkie straat speelt wel n bandje bluesmuziek, echt super. Wij hebben n heerlijke avond gehad en super genoten. Voor foto's en live muziek zie fb.
Vervolgens in t donker weer naar huis waar we weer beseften dat dan de TomTom onontbeerlijk is.
Na n verkwikkende nachtrust en n slecht ontbijt om 9 uur richting Graceland. Een geldverslindende maar leuke ervaring. Eerst 10 $ parkeergeld en dan voor 2 pers. 84 $ entree. Je krijgt dan wel n tablet en koptelefoon mee. Je gaat en groupe in de bus naar de mansion. Alleen de onderste verdieping, de slaapverdieping is gesloten voor pottenkijkers zoals wij. Soms logeert Lisa Marie er nog weleens met haar gezin. Daarna de tuin, paarden, autopark en de 2 vliegtuigen waar je ook in mag. Na 10 x Are u lonesome toninght en Heartbreakhotel, waren wij klaar met Elvis en togen we naar de Sun studio. Ook weer n stukkie tuffen dwars door Memphis, maar niets is ons teveel op zoek naar meer kennis over de muziek.
Sun studio dateert van 1954. Veel beroemde mensen hebben daar hun voetstappen gezet. Elvis, Jerry Lee Lewis, Roy Orbison, U2 heeft daar Rattle and Hum opgenomen. Volgens Gerry hebben Nick en Simon en ook Ilse daar n plaat opgenomen. Prachtig om te zien, volledig in de originele staat.
We zijn daarna nog even naar Mud island gereden in de hoop misschien n riviertripje te maken. Dat was helaas niet mogelijk. We hebben weer n heerlijke dag gehad. Morgen laten we Tennessee achter ons en rijden Arkansas binnen.
Well it's 1 for the money, 2 for the show, 3 to get ready, no go cat go, but don't u step on my blue suede shoes

• 26 Oktober 2014 - 07:26

Manon:

hey lieverds, echt leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen,en tof om de verhalen te lezen...dikke kus en nog veel plezier..

• 26 Oktober 2014 - 10:00

Larry:

Fantastisch blog weer, Marian, erg leuk om te lezen!!! Groetjes en weer veel plezier verder!

• 26 Oktober 2014 - 10:05

Neeltje:

fantastische verhalen, have fun!

• 26 Oktober 2014 - 13:37

Aron En Nelleke:

Oh wat leuk weer, ik kan me het sfeertje helemaal voorstellen. En dan lekker die muziek waar je helemaal blij van wordt! Wat een bijzondere reis, ik kan niet wachten op nog meer foto's.

• 27 Oktober 2014 - 16:31

Connie:

Wat maken jullie toch leuke dingen mee en wat vertel je het toch leuk.
    Geniet elke dag en maak maar veel foto's.
    Kunnen wij later er van meegenieten.
    veel liefs van ons.