Vieze stegen en mooie wegen - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu Vieze stegen en mooie wegen - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Vieze stegen en mooie wegen

Blijf op de hoogte en volg Mar

28 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Cass Lake

Het is vandaag maandag en we zijn vanmiaddag gearriveerd in Natchez, n werkelijk schattig dorpje op de grens van Louisiana en Mississippi. Gisteren kozen we om te stoppen in Greenville Mississippi. Een foutje. De weg er naar toe geweldig, super mooie route. Aangekomen een stinkhotel, super slecht. Schoot tekort in alles. Dan eten 2e foutje, wet van Murphy, spaghetti uit de magnetron. Dus vanochtend vol goede moed op pad, gestopt bij Vicksburg. Daar is n National Military Park ter herinnering aan de zwaar bevochten strijd daar door Ulysses Grant en zijn Unionisten tegen de Geconfedereerden. Het is prachtig om er door te rijden en je wat meer te verdiepen in deze geschiedenis. Wij hebben er bijna 3 uur doorgebracht. Daarna door naar Natchez, wij hebben een oude pionierstrail gevolgd de Natchez Trace Parkway. Wederom n geweldige tocht door de bossen.
Daarna naar Natchez, stad van voor de burgeroorlog met veel historische gebouwen. Omdat we zo'n shithotel hadden gehad vonden wij dat we wel eens verwend mochten worden, dus kozen we voor het Grand Hotel. En geen minuut spijt, wat een glorie en grandeur. En we zitten pal aan de rivier dus een geweldig uitzicht. Snel uitgepakt en rondwandelend kwamen we bij n winkeltje (dachten wij). We gingen naar binnen en werden overdonderd door de schoonheid van t pand . Echt super groot en hoge plafonds en dat 3 verdiepingen. We kozen iets leuks uit en ik zei tegen de eigenaar: als ik hier woonde kwam ik elke dag langs. Vroeg hij of ik er wilde komen werken. Nou ja........IK HEB N BAAN! Daarna nog mooie foto's gemaakt van de zonsondergang, waarbij iemand ONS de weg vroeg. En toen gegeten bij Pasta een echt restaurant deze keer, met echte wijn en n echte ober. It feels like home!
En toen we bijna bij het hotel waren vroeg n Amerikaans stel of we n goed restaurant wisten...... nou ja t mot niet gekker worden.
Morgen kijken we wat we tegenkomen en anders tot New Orleans.
War huh what is it good for...absolutely nothing......

• 28 Oktober 2014 - 06:48

Eline Pomp:

Wat een geweldig verhaal weer. Zeker nadat ik de foto's op facebook heb gezien. Geniet ze! !

• 28 Oktober 2014 - 07:57

Connie:

Maak er nog een mooie week van,ik kijk uit naar de foto's.
    Groetjes weer van ons.

• 28 Oktober 2014 - 09:56

Larry:

Leuk blog wederom, Marian.

• 30 Oktober 2014 - 18:37

Nellie:

Hoi, hoi, ook vanuit Strien een teken van leven. Wat een leuk verhaal weer, we genieten er elke keer van. Je had schrijfster moeten worden, zo levendig dat je het gevoel heb er zelf bij te zijn. Geniet nog maar, want hier heeft de herfst zijn intrede gedaan.

• 31 Oktober 2014 - 17:14

Nellie En Rens:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken en gefeliciteerd met je baan Mar!!!!
    Het is wel iedere dag een lange reistijd hoor ha ha ha
    Veel plezier weer verder en een dikke kus van ons xxxx