Tennessee, where the cotton is high - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu Tennessee, where the cotton is high - Reisverslag uit Cass Lake, Verenigde Staten van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Tennessee, where the cotton is high

Blijf op de hoogte en volg Mar

24 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Cass Lake

Na een aantal dagen afwezigheid ben ik terug. Wat gaat de tijd snel, we zijn alweer anderhalve week onderweg en ik weet eigenlijk niet waar ik beginnen moet met vertellen wat we allemaal hebben gezien. Laat ik beginnen met waar we zijn. We zitten in een buitenwijk van Memphis zo'n 20 min. rijden van het centrum. We kiezen daarvoor omdat de prijzen van de hotels in t centrum 2 x zo duur zijn. En mijn chauffeur vindt t totaal geen probleem heen en weer te tuffen. Die stort zich met ware doodsverachting in de meest drukke verkeerssituties. Ik zou de zenuwen krijgen. Ik bedenk ineens dat n aantal van jullie zich afvroegen waarom ik niet rijd, nou dat hebben we met de huur zo afgesproken. Je moet dan opgeven hoeveel chauffeurs er zijn, des te meer des te duurder. En ik ben niet zo'n held en Ger rijdt graag, dus vandaar. We hebben inmiddels Missouri en Illinois achter ons gelaten en van Kentucky hebben we maar n heel klein stukje gezien. De route is nog steeds prachtig. We zitten soms op wegen waarvan je je niet kan voorstellen dat t goed is. Echt prachtig, we komen soms in tijden niemand tegen, echt alleen op de wereld! We blijven de meest aardige maar ook merkwaardige mensen ontmoeten en iedereen spreekt me aan. Ze horen n raar taaltje en willen meteen alles van je weten. De laatste dagen proberen we boodschappen te doen voor de lunch en ergens buiten te eten, het is werkelijk schrikbarend waar je uit kan kiezen in restaurants. Alles is gefrituurd, gepaneerd of 3 dubbel doorgebakken. De enige groente die je kan kiezen is n salade en die baggert dan vaak van de olie! Dus we zijn nogal kritisch waar we eten, maar meestal heb je geen keus. We heben vaak n motel aan de rand van de stad en daar zitten dan wat eettenten in de buurt. Ik ben ook echt geschrokken van het aantal super dikke mensen wat je ziet en die zitten dan vaak (hoe typerend) achter n supersize pizza met patat!
Ook zijn we eens gaan staffelen hoeveel dode dieren er op de weg liggen ook zo schrikbarend veel en dan tellen we niet de eekhoorns maar herten, opossums, racoons, katten, n uil en dan nog heel veul udo's!! Udo's hoor ik je denken wat zijn dat, nou dat zijn Unidentified Dead Objects.
Even terug naar Memphis, we gaan zo even de was ophalen bij de Launderette en dan door naar hartje Memphis, Bealestreet! Voor n hapje en n lekker moppie Tennessee blues! Morgen staat sowieso Graceland op t programma en the Pink Palace en the Rock 'n Soul Museum. Maar daar over in t volgende verslag. Oh ja over katoen gesproken, we kwamen de grens over met Tennessee en reden gelijk tussen the cottonfields door. Echt zo mooi.
Summertime when the living is easy, fish are jumping and the cotton is high....

  • 25 Oktober 2014 - 05:24

    Esther Wander :

    Wauw! Wat een prachtige reis maken jullie!! Fijn dat het zo goed gaat!
    Ben benieuwd hoeveel foto's jullie al gemaakt hebben. Jullie zullen ongetwijfeld
    veel prachtige dingen tegenkomen!!
    Geniet nog maar lekker verder, doe voorzichtig en tot jullie volgende verhaal.
    Echt leuk om zo mee te lezen!! Liefs Esther.

  • 25 Oktober 2014 - 08:41

    Nellie:

    Wat een mooi verslag, en wat een mooie foto's, ik geniet er echt van. Ik denk dat jullie niet uitgekeken raken, en dat je nog wel veel meer zou kunnen vertellen, als ik zo naar de foto's kijk. Geniet van deze vakantie, en Mar, ik hoop dat je weer een beetje de oude bent. Doe voorzichtig, en een dikke knuf van ons beide. Geniet nog maar even, zoals je schreef gaat het erg hard, en ben je weer in het koude en natte rotjeknor. Veel liefs. Nellie

  • 25 Oktober 2014 - 10:58

    Connie:

    Geweldig hoe je jullie reis weer beschrijft,fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Ik ben nu al benieuwd hoe mooi jullie foto album gaat worden.
    En wat Ger betreft een betere chauffeur is er geloof ik niet.
    Geniet van Graceland en alle andere plekken die jullie gaan bezoeken.
    Dikke kus van Connie

  • 25 Oktober 2014 - 15:46

    Larry:

    Gaaf verslag weer, Marian, leuk om te lezen allemaal! Hele fijne reis verder, geniet volop en tot je volgende blog! Groetjes, Larry.

  • 25 Oktober 2014 - 20:44

    Aron En Nelleke:

    wat een leuk verslag weer! Groot gelijk dat je niet rijdt, hoor, lijkt me ook best eng. Blijf genieten en ons verslagen sturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cass Lake

Musical touring USA

Begin

Recente Reisverslagen:

08 November 2014

From Motown to Home town

03 November 2014

Trails, trails, trails.

02 November 2014

Van beachwaves en halloweenbabes

30 Oktober 2014

Van shoepolish tot footpolish

28 Oktober 2014

Vieze stegen en mooie wegen
Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 36398

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: