Kappertje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu Kappertje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Kappertje

Door: MarMout

Blijf op de hoogte en volg Mar

05 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

En het is alweer donderdag 5 augustus. Het is vandaag op de kop af 4 weken geleden dat wij vertrokken jaja uit Rotterdam. Alleen niet met de Edam, die ouwe schuit, maar met the Plane.
Voor Gerry is het voorbij gevlogen voor mij heeft het allemaal iets langer geduurd. Deze week heb ik niet zoveel ondernomen. Maandag zijn we nog wel mee uit eten genomen door een Zwitserse collega van Ger, die al 13 jaar in HKG woont, met Indonesische vrouw en 2 kinderen en Eva was uitgenodigd. Eva was een collega van Ger, maar werkt nu voor Metro in HKG. Ze woont hier pas 2 mnd. en heeft net haar appartementje betrokken. We zijn trouwens uitgenodigd voor de Housewarming, maar dit terzijde. Eerst borrelen, borrelen en borrelen en dan om half tien eindelijk eten in een restaurant waar een Chinese coverband de boel probeerde op te vrolijken en de 2 zangeressen de sterren van de hemel krijsten, zodat je elkaar net wel/niet kon verstaan. En dan gaat de conversatie ook nog in Zwitsers Engels en alleen over zaken. Maar ach, je bent van de straat. Dinsdag en woensdag heb ik maar weer eens wat uitstapjes gemaakt naar de bekende plaatsen met de diverse ferry's.
Gisteren ben ik bij een L'Oreal kapper binnengelopen, want ik lijk wit maar (en hier komt de grootste schok) ik ben geverfd. Jaja mensen!!! Ik dacht dat zal wel een goeie zijn, toen ik binnen kwam was het maar weer een Chinees smoezelig shopje. Dus....vanochtend ben ik bij Ger zijn kapper binnengestapt. Wacht ik heb een kaartje: Sigo Hairsalon-Bruce Lam-Top Stylist. Nou dat schept toch hoge verwachtingen of niet. In het kort: Ik heb er 2 uur en 3 kwartier doorgebracht, ik ben 3 x gewassen, mijn kleur is prachtig en het knippen had ik moeten filmen dat is niet uit te leggen. De kosten vraag je? Ach peanuts, 95 euro!!!!! Ik heb van mijn leven nog nooit zoveel uitgegeven aan een kapper en het zal ook nooit meer gebeuren. Maar het was een belevenis, waardig genoeg om te delen. En voor diegene die zich afvraagt wat wij nou zoal eten in HKG, vanavond eten wij witte bonen in tom. saus, een gekookt aardappeltje en balletjes gehakt. Is dat Chinees of niet? Dus dat ga ik dan nu maar eens voorbereiden en de was komt zo terug moet ik weer strijken. Mamma Mia wat heb ik het toch druk!!!!
God bless the Chinese Hairsalons, maar mag het misschien iets goedkoper!!!

  • 05 Augustus 2010 - 09:34

    Nellie:

    mooie salon Mar!
    Je kijkt wel erg serieus
    hoor! Het resultaat ziet er goed uit, prachtige kleur!!!
    Wie is dat op de laatste foto??????

  • 05 Augustus 2010 - 09:57

    De Reekies:

    hallo Mar en Ger, hoe staat het er mee,Rotterdam is na 4 weken alleen een stuk rustiger vooral op Zuid.
    toch wel leuk zo'n kapper maar om daar nou zo lang te blijven zitten.
    was die kapper in slaap gevallen.
    het gaat jullie de komende 26 dagen in Hangdan een goede reis terug .

  • 05 Augustus 2010 - 12:36

    Connie:

    Nou dat was een hele belevenis, maar het is wel de moeite waard.
    Je kapsel en de kleur is prachtig hoor.
    Voor 1 keertje mag je je wel laten verwennen in zo'n dure salon.

    Liefs van ons.

  • 05 Augustus 2010 - 16:08

    Aron En Nelleke:

    Zo wat kreeg je nog meer voor die 95 euro? Een lekkere massage en pedicure of zo? Nou ja, als je haar maar goed zit:)
    De tijd gaat sneller dan je denkt hoor, die 4 weken zijn toch min of meer omgevlogen met al je avonturen? Wij hobbelen (met de knie gaat het goed) ook door naar jullie terugkomst hoor, dan staan we met een vlaggetje en een toeter klaar om je, net als het nederlands elftal, in halen met een intocht door de grachten van Amsterdam! SBS 6 is al ingeseind, en als die niet kunnen hebben we altijd Joris Linssen achter de hand voor een mooi item van Hello Goodbye! Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Living in Hong Kong

Recente Reisverslagen:

05 September 2010

Home

30 Augustus 2010

Nog een tempeltje

30 Augustus 2010

Soho soho soho soho

22 Augustus 2010

Pleintje

22 Augustus 2010

Ongeluk(je(s))
Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 36430

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: