Whampoa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu Whampoa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Whampoa

Door: MarMout

Blijf op de hoogte en volg Mar

17 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Another day in Paradise?
Aan de eerste foto te zien wel, zo ziet een "private dining op de kamer menuutje" er uit!! Het waren sateetjes met pindasaus en patatjes en het smaakte heerlijk!!!! Ger zat in China, ik was moederziel alleen en heel zielig toevallig!!!!

Na een vervelend weekend waarin meneer Griep op bezoek kwam, ben ik vandaag maar weer eens de straat opgegaan. Ik heb een rondje Whampoa gemaakt. Dat is het gedeelte Kowloon waar wij ons bevinden. Zoals ik al eerder meldde is dit gedeelte voornamelijk Chinees. Dat wil niet zeggen dat ze van de wereld vervreemd zijn hoor. Want nog steeds kan je ook hier aardig terecht met een mondje Engels. Je moet alleen wat meer geduld opbrengen. Want Fransen die Engels spreken is nog grappig, Chinezen die Engels (proberen te) spreken is vaak bedroevend en absoluut niet te verstaan. Ger kan daar verhalen over vertellen..... Enfin ik dwaal wederom af! Ik wil eens even laten zien dat er hier op elke hoek van de straat wel een groente-/fruitwinkeltje zit en dat die druk bezocht worden. Ook hebben ze hier een primitieve mini Gamma. Daar was het erg druk met heel veel mannen, maar die stonden me zo aan te gapen toen ik mijn camera pakte, dat ik iets ben doorgelopen en toen pas een foto durfde te maken. Na nog wat hoekjes omgegaan te zijn, kwam ik weer in een steegje waar de slager zat. Bedenk dat de vitrines niet gekoeld zijn en het is 35 graden buiten, dus de vliegen vierden er feest. In Nederland zou dit niet gebeuren en ik vind dat de eigenaar eigenlijk ook wel heel afkeurend kijkt!! Ook de kippen en ganzen hangen er gezellig bij in dit grote voedselspektakel. Na al dit heerlijks kreeg ik een onbeschrijfelijke trek in een kop Cappucino. Raar hè, ik snap de combinatie ook niet!!
Het vuilophaalstertje is een veel gezien beeld in Hong Kong. Je komt ze overal tegen, van oud tot jong, maar meestal vrouwen. Na deze wederom interessante uiteenzetting van een doorsnee dinsdagochtend in Whampoa, Kowloon, Hong Kong rest mij nog u allen een plezierige dag te wensen. En bedenk we kunnen altijd nog vegetariër worden of groenteboer!

  • 17 Augustus 2010 - 14:09

    Nellie:

    Je "private dinner"ziet er lekker uit.
    Mooi de zon op dat gebouw
    hoor.
    Nou vuil ophalen lijkt me niks, dus ik blijf maar hier.
    Groetjes en een dikke kus

  • 17 Augustus 2010 - 17:30

    Aron En Nelleke:

    Wat een keurige hoeveelheid eten. Niet teveel zodat je ook niet in de verleiding komt om teveel te eten. Mis wel een flinke bak sla, vind je niet? Doe je maar weer als je weer in Hollandd bent. Prachtig hoor die foto's van al die mensen. Zien wij het natuurlijk niet eens driemensionaal, dan moet het helemaal prachtig zijn om naar te kijken. Dikke kus van ons

  • 18 Augustus 2010 - 05:17

    Reekjes:

    Mar,hadden jullie nog zo'n honger na die grote maaltijd dat je een boodschappenwagen nodig had.en wat zit Ger te doen op dat krukje.(foto's)
    het weer is hier niet best zo te zien daar beter.
    tot gauw maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Living in Hong Kong

Recente Reisverslagen:

05 September 2010

Home

30 Augustus 2010

Nog een tempeltje

30 Augustus 2010

Soho soho soho soho

22 Augustus 2010

Pleintje

22 Augustus 2010

Ongeluk(je(s))
Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 36418

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: