Cycloontje? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu Cycloontje? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Cycloontje?

Door: MarMout

Blijf op de hoogte en volg Mar

22 Juli 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Het is vandaag donderdag. En de cycloon begint nu eindelijk z'n intrede te doen in HKG. Het HKG Observatory geeft waardes aan de kracht van de cycloon 1= moderate en 9= alle hens aan dek en vrouwen en kinderen eerst. Het is vandaag 3, dus er wordt gewoon nog gewerkt en de bussen en taxi's rijden nog. Bij 6 schijnt dat dus te veranderen. En hij heeft zo'n leuke onschuldige naam Chanthu (net een knuffelbeer, of een leuke naam voor een hond). Enfin ik dwaal weer af, het regent dus af en toe pijpestelen en de wind waait krachtig. Het is ook opvallend stil op straat en ik heb net wat boodschappen gedaan, tussen de buien door en ook in de super is het opvallend stil!
Als ik naar buiten kijk zie ik 5 marineschepen liggen (zie foto), sinds vanochtend, je zou denken dat heeft iets met de storm te maken.

De nagels zijn gelukt, de styliste sprak geen woord Engels en zette dus voor mij een filmpje op. The Proposal met Sandra Bullock. Leuke film, tot ze besloten om het geluid uit te zetten, want de Chinese ondertiteling is voldoende! Duh!!!
"Do you speak Mandalin": zei Susan(de eigenaresse van het knusse, maar o zo smoezelige shopje). Wat denk je scheet!!!! Dus moeten we die maar even downloaden.

Gisterenavond hebben we een wandeling gemaakt over de promenade, loopt langs het complex.
Kwamen we bij een gigaproject: "Fisherman's Warf". Allemaal appartementen in prachtige gebouwen, omgeven met privétuinen en dito zwembaden, een eigen giga Gym en prachtige entrees met balies met een Chinese portier, ben benieuwd wie daar wonen. Volgens mij kost dat nogal wat, iets voor jullie Jan en El?
Dit was het wel weer even voor vandaag, rest mij nog iedereen weer te bedanken voor al jullie telefoontjes en reacties, ik ben er héééééél erg blij mee.
Denk aan mij en hou het droog!!!!

  • 22 Juli 2010 - 09:49

    Nellie:

    Het is te hopen dcat Chanthu zich een beetje gedraagt,is niet echt leuk he? Leuke promenade!
    Het is wel een prachtige stad hoor. Groetjes en dikke kus.


  • 22 Juli 2010 - 10:12

    Aron En Nelleke:

    Fijn dat de nagels goed gelukt zijn, geen weggegooid geld dus :) Gave foto's hoor, heel goed te zien hoe dreigend het is.Hopelijk heb je niet zoveel last van die orkaan, lijkt me heel eng zoveel natuurgeweld. Blijf genieten, dan genieten wij mee!!! Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Living in Hong Kong

Recente Reisverslagen:

05 September 2010

Home

30 Augustus 2010

Nog een tempeltje

30 Augustus 2010

Soho soho soho soho

22 Augustus 2010

Pleintje

22 Augustus 2010

Ongeluk(je(s))
Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 36433

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: