De Nonnekes - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu De Nonnekes - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu

De Nonnekes

Door: MarMout

Blijf op de hoogte en volg Mar

26 Juli 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Zo het weekend is weer voorbij, dus gaan we weer over tot de orde van de dag. Werkweek 3 is aangebroken!!!
Maar eerst een verslag van het weekend samen.
Zaterdag hebben we geprobeerd een schoenenwinkeltje te vinden op Nathan Road in een temperatuurtje van 34 graden. Ger had daar een paar leuke schoenen gezien (mijn motto koop ze dan gelijk!!). Enfin 2 uur later en volledig nat tot op het bot(van het zweet),niet gevonden!!!!
Dus na nog wat omzwervingen een restaurant gevonden dat BLT heet. Oh dacht ik, dat betekent Burger, Lettuce, Tomato. Dus niet, het is een Steakhouse. Nou ben ik altijd een beetje huiverig voor vlees in China, maar dit was een complete verrassing. We hebben trouwens op één van de weinige terrassen in HKG gezeten. Het vlees was verrukkelijk en we kregen er brood bij, zie de foto's, dat heb ik nog nooit geproefd, fantastisch.Wij dachten slim met de ferries huiswaarts te keren, maar die vlieger ging niet op! De ferrie naar Hung Hom(thuis) vaart niet meer na 19.00 uur. Dus toch maar weer een taxi dan!!

Zondag zijn we met de taxi vertrokken naar the Chi Lin Nonnery.
Mooi complex met tempels en buddha's (fotograferen verboden) waar mensen kunnen bidden. Maar het allermooist zijn de tuinen, aangelegd door de nonnen zelf. Het bizarre is (this is China for you) dat er tussen the Nonnery en de tuinen een snelweg ligt. Ze zijn dan wel zo slim geweest er een loopbrug overheen te bouwen. Maar die tuinen zijn prachtig, mooi aangelegd en bijgehouden en prachtige grote tot supergrote natuurstenen( zie foto's ). Vandaar zijn we naar de metro gelopen. Ik heb daar al eerder over verteld. Dat is zo'n supergroot ondergronds netwerk daar duizel je van. En al die mensen.
Ger had een route bedacht en het uitstapstation ligt aan het water met een haven en markt. Enfin, stikkensdruk in die metro en iedereen staat tegen je aan te hangen. De één stinkt naar knoflook, de ander naar zweet. Maar op een gegeven ogenblik werd het beduidend stiller. We werden nog aangesproken door een Nederlandse jongen (met Chinese ouders) die alles van ons wilde weten. Was zelf op vakantie en logeerde bij tante. Wij vertelden waar we heen gingen en hij zei nog heb je een visum dan? Dus eindstation uitstappen, komen we er achter dat we vlakbij Shenzhen zitten. De Chinese grens en niks te doen. We stonden nog in het metrostation en hadden dus nog niet uitgecheckt. Dus wij stiekem een trap terug opgelopen (wat absoluut niet mocht, volgens de borden en waarschuwingen) en zijn teruggereisd naar Hung Hom. Enfin 2 uur later waren we weer thuis en toen we uitcheckten werd er, schrik niet 5,2 HKG $ afgetrokken, dat is dus 52 cent. En daarvoor zijn we heel New Territories doorgereisd en hebben de Wetlands gezien( voor de duidelijkheid, deze lijn rijdt helemaal boven de grond!!).Bij thuiskomst nog een burger en pizza gegeten op ons terras en wat afgekoeld in the Pool met een biertje en een Mai Tai. Jaja wij hebben het erg slecht hier. Dat was een prachtig weekend in Good Old China. Maar als ik morgen terug mag, vind ik het prima, want ik mis jullie allemaal en natuurlijk m'n Beesie. Dikke kus

• 26 Juli 2010 - 09:49

Connie:

Wat een drukke dag hebben jullie een zaterdag gehad en wat een prachtige foto's
    weer gemaakt.
    Ik geniet van de mooie bonsai boompjes.
    En met je beessie gaat het goed hoor.
    Pootje van pommel en een dikke kus van ons.

• 26 Juli 2010 - 10:55

Nellie:

Wat en grote "broodjes" zeg, mooie winkelstraten trouwens.Die tuinen zijn inderdaad prachtig, geen woord van gelogen! Leuk dat jullie die Nederland-se jongen tegenkwamen, de alarmbellen begonnen zeker al te rinkelen, toen hij vroeg of jullie een visum bij je hadden!!
    Leuk weekend zo geweest he? dikke kus.

• 26 Juli 2010 - 12:41

Connie:

Een kadootje voor jullie,
    ruimte voor 100 extra foto's.

Liefs van Connie.

• 26 Juli 2010 - 16:50

Aron En Nelleke:

Geweldig verslag weer, wat maken jullie leuke dingen mee!!! Ik kan me voorstellen dat je het hier mist, maar we lopen niet weg hoor en zijn er over een paar weken zeker om jullie persoonlijk weer te knuffelen. Dikke kus van ons

• 26 Juli 2010 - 20:17

Marco:

Foto's foto's, foto's......laat maar komen.

P.S. je vindt het toch niet erg als ik niet langskom op de fiets he?......HK ligt toch een ernstige hoeveelheid uit de richting.