Halleluja!!!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu Halleluja!!!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Halleluja!!!!

Door: MarMout

Blijf op de hoogte en volg Mar

27 Juli 2010 | Hong Kong, Hong Kong

I did it!!!!
Vanochtend dacht ik, ik ga naar Tsim Sha Tsui en ik zie wel. Daar aangekomen ben ik naar de Star Ferry gelopen. Star Ferry genomen naar Central en toen ik daar rondliep, zag ik ineens bus 15 c, ik wist uit mijn boekje (heel handig!!!) dat die bus naar de Peak Tram gaat. Ik rende naar de bus en haalde hem nog net! Wat als ik het nou niet had gehaald, dan had ik niet gewacht, was deze hele ervaring aan mij voorbijgegaan!!! Enfin ik dwaal weer eens af!! De Peak Tram is een trammetje, dat stijl omhoog gaat en wordt aangetrokken door 1 enkele kabel en volgens de berichten gaat het nooit fout. Naast mij kwam een meisje zitten en we raakten wat aan de praat. Maar we waren snel boven en toen alle roltrappen op naar boven naar "The Peak", alwaar je een geweldig uitzicht hebt over de stad. Op de foto's kan je dat zien en let op het rode gebouw in het midden op foto 6,in het gebouw rechts daarvan zit Damco en werkt Ger op de bovenste etage. Niet verkeerd hè?
Toen weer naar beneden en daar zag ik een coffeeshop, nou ik had wel trek in een cappucino. Toen ik stond te bestellen hoorde ik: "and then we meet again". Het was hetzelfde meisje met man. Ik werd meteen uitgenodigd om bij hun aan tafel een kopje koffie mee te drinken. Echt heel aardige mensen, Tsjechen, Eva en Christian (zie foto). Waren op vakantie in China en sloten deze af (zoals de meeste toeristen) in HKG. We hebben wel een half uur met elkaar gesproken. Wat verrassend is dat toch als je reist. Of sta ik er voor open? Maar toen moest ik weer terug!! Dus weer Peak Tram en toen ik buiten kwam zag ik meteen bus 15c weer, ingestapt en hij reed meteen weg alsof hij speciaal op mij wachtte!!!( jaja ijdelheid siert de mens of zoiets!!)
Bij de ferry begon het te stortregenen, wat heet het goot (zie foto's). Ferry terug naar Hung Hom en het feit dat dit getikt is, betekent dat ik weer veilig thuis ben, bij m'n nieuwe nu groene chrysantjes (ja mam, ik heb de smaak te pakken) en een leuk klein plantje voor op de eettafel. Ik doe alles om me thuis te voelen. Het is nu bijna half drie dus dit avontuur heeft me 5 uurtjes aangenaam bezig gehouden. Al blijf ik zeggen, het is veel leuker met z'n 2 of 3 of 4 of 5 of.....

  • 27 Juli 2010 - 16:57

    Elly:

    Hé, die Marry!
    Je krijgt de smaak toch echt te pakken hoor. Ik zou zo met je mee willen ontdekken door de stad. Over een paar weken ben je echte Hong Kong Kenner!
    Groetjes, Elly

  • 27 Juli 2010 - 18:21

    Aron En Ook Nelleke:

    Mar en natuurlijk ook Ger. Geweldige reis maken jullie toch. Geweldige foto's en geweldige z....., regen. Ik kan mij voorstellen dat je er elke dag op uittrekt. Volgende keer ga ik mee in jullie koffer. Jij moet wat lijden en dan gaat Ger gewoon maar werken. Hou jullie haaks en geniet met volle teugen. Ben benieuwd naar jullie verhalen die (nog) niet geplaatst zijn

  • 27 Juli 2010 - 19:26

    Corry:

    ZO,Marry! en natuurlijk ook Gerry wat waanzinnig mooi daar en wat een mooie foto's.Je krijgt echt een goed beeld van wat jullie daar allemaal zien. Maar dame pas je wel op ( bus 15c )lijkt zonder brillentje misschien wel op (15o)en dat is niet de bedoeling.Groetjes, en veel liefs Ben Corry

  • 29 Juli 2010 - 11:49

    Connie:

    Zo lieve schat, je hebt er nog eens 100 extra foto's bij van Nellie.
    Kus van Nellie en Connie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Living in Hong Kong

Recente Reisverslagen:

05 September 2010

Home

30 Augustus 2010

Nog een tempeltje

30 Augustus 2010

Soho soho soho soho

22 Augustus 2010

Pleintje

22 Augustus 2010

Ongeluk(je(s))
Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 36421

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: