Doorsneedagje HKG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu Doorsneedagje HKG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Doorsneedagje HKG

Door: MarMout

Blijf op de hoogte en volg Mar

30 Juli 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Het is vandaag vrijdag, dus dat betekent nog een paar uurtjes en Ger is weer een weekend vrij. Het is bijna niet voor te stellen dat we alweer 3 weken hier zijn.
Na het laatste verslag is het weer helemaal omgeslagen, niks geen regen alleen maar zonneschijn. En dat merk je meteen als je naar buiten stapt. Ik schat zo'n 35 graden op dit moment. Gisteren ben ik met de shuttlebus naat Tsim Sha Tsui gegaan en ook weer teruggekomen en toen zag ik een buurtje waar ik nog niet was geweest. Dus vanochtend ben ik daar eens poolshoogte gaan nemen. Dat stukje is minder interessant. Er zitten eigenlijk alleen maar Chinese restaurantjes. Grotere, maar ook piepkleine. Een gangetje zeg maar. En dan proppen ze daar ook nog 3 tafeltjes in. En zelfs mijn blauwbilneef heeft hier een bistro!!!!! Uiteindelijk bleek ik niet dezelfde weg terug te kunnen en was er een loopbrug over de weg.
Ik moet ook nog steeds iets melden van Elly. Als ik uit mijn raam kijk zie ik voortdurend 2 of 3 visarenden voorbij vliegen en boven het water zweven. Soms jagen ze elkaar op en heel soms vliegen ze rakelings langs mijn raam. Het is een fascinerend gezicht, maar het is me tot op heden nog niet gelukt er een mooie foto van te maken. Maar dat komt echt wel een keer goed hoor.
Ook gebeurt het regelmatig in een winkel en met name in de supermarkt, dat ik een product sta te bekijken en dat ik in de gaten gehouden wordt door Chinezen. Op het moment dat ik dat product in mijn karretje leg, nemen zij ook ineens dat product. Het gebeurde op de wijnafdeling (maar daar heb ik natuurlijk ook heel veel verstand van!!!!) en toen ik met het gehakt aan het stoeien was. Er stond een keurig, klein, mooi opgemaakt en nageltjes gelakt Chinees dametje een kip te bekijken, toen ik naast haar het gehakt stond te beoordelen. Ze keek naar me en bleef met die kip in haar handen staan. Ik leg het gehakt in mijn kar, zij legt die kip terug en pakt ook zo'n pakje gehakt. Nou kan dat toeval zijn, zullen jullie zeggen, maar dat betwijfel ik. Ik ben Westers en ik heb natuurlijk ook een uitstekende smaak. Het is ook gebeurt met de aanschaf van een blousje en een paar slippers. Zelfs in dezelfde kleur. Dan vraag ik je toch.
Wel na deze uitermate interessante en vooral boeiende uiteenzeting van het leven in HKG, brei ik er maar weer eens een einde aan.
God bless The Peoples Republic en de zon in het bijzonder!!!

  • 30 Juli 2010 - 09:22

    Aron En Nelleke:

    Nou ja zeg, ga jij een beetje DE trendsetter van Hong Kong worden, is dat wat:) Ik zie het helemaal voor, dat witte koppie in de winkel en de halve populatie van Hong Kong erachteraan wat ze vandaag gaat aanschaffen? Het plaatselijke suffertje erbij voor een journalistiek verantwoord artikel waar iedereen op zit te wachten. 's Avonds je haasten naar huis om in de krant te zien waar jij de volgende dag je boodshappen moet gaan doen, en wat je in je mandje moet gooien. Hoe moet het met die mensen als jij straks weer naar Holland terug gaat, zij zullen doelloos ronddobberen zonder een role model!!
    Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Living in Hong Kong

Recente Reisverslagen:

05 September 2010

Home

30 Augustus 2010

Nog een tempeltje

30 Augustus 2010

Soho soho soho soho

22 Augustus 2010

Pleintje

22 Augustus 2010

Ongeluk(je(s))
Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 36434

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: