Eilandje in Azië - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu Eilandje in Azië - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Eilandje in Azië

Door: MarMout

Blijf op de hoogte en volg Mar

01 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Zo het is weer weekend dus de ontdekkingstocht kan weer beginnen. Vandaag staat Cheung Chau Island op het programma. Een klein visserseiland ten zuid-westen van HKG Island.
Allereerst nemen we de ferry naar Central op HKG Island, daarna naar pier 5 waar onze ferry al klaar ligt. Dus het laatste stuk hebben we even gesprint. Mijn bedoeling was de gewone ferry te nemen, maar dan moesten we weer een tijd wachten, dus kozen we voor de fast ferry. De fast ferry is een gesloten boot, maar wel weer volledig geairconditioned. De gewone ferry daarentegen is ook open en dat leek me leuker, maar soms moet je de dingen nemen zoals ze zijn. De overtocht duurt een half uurtje en het gaat er best rap aan toe hoor. Veel boten onderweg gezien, waaronder een supertanker van Maersk waar, volgens Ger, 8000 containers opgaan. En je betaalt dan 3000 dollar voor een 40 voeter. Gigantische boot. De aankomst was prachtig, heel veel kleine vissersbootjes, kleurrijke kustlijn met veel tentjes. Het was warm, erg warm!! Dus eerst maar een verfrissing, Mar cola en Ger een flesje Skol bier. Dat flesje had een inhoud van schrik niet 640 ml. Nooit eerder gezien. Waar wij zaten kwamen er vissers aan met vis en voeren er ook weg om te gaan vissen. Dus een gouden plekkie. Ik denk wel dat dit een hard bestaan is, gezien de omvang van de catch. Dat was bij de meesten niet veel en kan dus ook niet veel opbrengen. Daarna zijn we wat rond gaan wandelen,. We hebben nog een mini tempel bezocht, waar niemand aanwezig was, dus vandaar de foto!! Op dit eiland rijden bijna geen auto's, dus het stikt er van de fietsen en die krioelen overal om je heen. Dus je moet constant op je pootjes letten. Ook kwam er een optocht voorbij met draken en draakjes, 3 gegrilde biggetjes op een wagentje en veel tromgeroffel. Iedereen danste en sprong, behalve die 3 biggetjes dan. Ik denk dat die een afspraak hadden met de grote boze wolf. Langs het water zijn we aangeschoven bij een obscuur restaurantje, waar we middelmatig hebben gegeten. Maar de buik was vol. Daarna waren we zo moe, dat we geen zin hadden om op de normale ferry te wachten, dus hebben we wederom de fast ferry naar huis genomen. 's Avonds hebben we gegeten in de Harbour Grill. Een restaurant hier in het hotel (er zijn er meerdere). Dus hebben we ons voor de gelegenheid netjes aangekleed. Bij binnenkomst werden we verwelkomd door de restaurantmanager, die leek zo weggelopen uit een cartoon. Alles werd geregeld, de stoel onder je billen, servet op schoot en buigen als een knipmes. Het eten was ook daar middelmatig, maar ik had een Chablis uitgekozen die was verrukkelijk. Ger vond het helemaal niks, die werd al misselijk bij de appetizer. Maar ja, die is het ook zo goed gewend thuis! Dat was weer een roerig dagje in HKG. God bless the food, maar soms eet ik liever thuis.

• 01 Augustus 2010 - 08:35

Connie:

Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt.
    En wat leuk om te zien al
    die vissersbootjes.
    En die optocht heel apart
    maar je ziet wel veel jongens in die optocht.
    Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad.
    Liefs van Connie.

• 01 Augustus 2010 - 22:02

Trientsje:

MOOOOOI!!!!!!!!

• 02 Augustus 2010 - 09:16

Nellie:

Ik ben blij dat je mij die hint gaf, had het gisteren niet gezien.
    Wat een hoop foto's zeg en wat schrijf je toch leuk. Zielig hoor voor die biggetjes, ze zullen wel lekker opgesmikkeld zijn. dikke kus allebei.