Heet dagje - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mar Mout - WaarBenJij.nu Heet dagje - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mar Mout - WaarBenJij.nu

Heet dagje

Blijf op de hoogte en volg Mar

26 November 2012 | Laos, Luang Prabang

Maandag 26 november 2012, vanochtend vroeg uit de veren (6 uur) :-)
Naar de rivier gelopen en daar met zn 8 en op een boot voor een tochtje over de rivier van 1 1/2 uur. Een lekker briesje en een mooi uitzicht op de Perfume river, die heeft zn naam te danken aan de bloesem bomen op de kant. Als die hun bloemen verliezen vallen ze in t water en dat geeft n heerlijke geur. Voor de duidelijkheid ze staan nu niet in bloei ;-)
Na slechts 3 kwartier moesten we alweer van boord, we hadden stroom mee volgens de slimme gids! We bekijken eerst een prachtige pagode en
Dan met de bus naar de verboden stad. Deze koningklijke paleizen en gebouwen zijn ommuurd en tijdens de Vietnamoorlog plat gebombardeerd, maar UNESCO helpt met de wederopbouw. Nadat we al het moois hadden bekeken en inmiddels allemaal doorgezweten waren zijn we naar de koningklijke tombe gaan kijken. Na toch wel weer een vermoeiende wandeling kwamen we aan bij de plek en toen zei onze vrolijke Vietnamees dat het zeer waarschijnlijk is dat de goede man er niet ligt. Waarschijnlijk ligt er n onbekende en ligt de koning op n plek bepaald door n fortuneteller ;-)
Vanmiddag hebben we met zn viertjes de local market bezocht. We zijn er heen gebracht door Riksja's, ieder een. Met ware doodsverachting storten zij zich in het brommerverkeer. N echt gekkenhuis. De markt is knetterdruk met giga veel stalletjes en ze verkopen er de duvel en zn ouwe moer. Vis, vlees, groente, fruit, kleding, tassen teveel om op te noemen. Voor Ellebel n mooie tas gescoord en voor Janneman een bermuda. Daarna nog n biertje op terrasje en toen naar huis. Moe maar voldaan tik ik nu dit stukje voor jullie. Omdat Facebook is geblokkerd hier volgen foto's later. Nu eerst eten en dan morgen in de bus ( alweer? alweer ja ) naar Hoi An

  • 26 November 2012 - 20:05

    Aron En Nelleke:

    Heerlijk om je verhalen te lezen, geniet maar van de warmte, hier wordt het kouder en verwachten ze in het komende weekend zelfs een kans op sneeuw. Indrukwwekkend he die tempels, ik denk dat jij zelfs sprakeloos bent:-)
    Het openbaar vervoer is wel een beetje wennen, maar je moet maar zo denken: je traint ongemerkt al je spieren, dus dat is een leuk meevallertje! Veel plezier en een dikke kus van ons

  • 26 November 2012 - 23:25

    Anja:

    Had ik een heel verhaal geschreven - werd ik onderbroken: verhaal weg. Balen!
    Enfin: Ik ben blij met je blog hoor: gezellig al die info. Maar ik vond Elly haar mailtje ook heel informatief - over eekhoorns op een stokje enzo. Jammer dat jullie niet echt vietnamees kunnen gaan eten. Lijkt me heel avontuurlijk ;-0 Ik vond het leuk dat Elly zondag opbelde. Dat was een hele verrassing, totaal onverwacht - terwijl ik aan het koken was. Gezellig! We houden Mamma wel bezig hoor: ze heeft zaterdagavond bij mij gegeten en zondagmiddag is Ferry met Rob op bezoek geweest. Oh ja, ik had nog een heel leuk idee voor een film/foto screening van jullie reis: 1x in Rotterdam en 1x in Dordrecht, vanuit de computer zó op het televisiescherm, met live commentaar van de deelnemers. Leuk idee? Zeg sterkte hoor, morgen in de bus. En overmorgen lekker flaneren in Hoi An (en kleren wassen, las ik in Elly haar mail ) Allemaal hartelijke groeten van Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mar

Actief sinds 01 Juni 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 36402

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 21 September 2014

Musical touring USA

17 November 2012 - 12 December 2012

Oriëntal sighstseeing

08 Juli 2010 - 02 September 2010

Living in Hong Kong

Landen bezocht: